+ بچه های سن مدرسه
برنامههایی که برای کودکان در سن مدرسه برنامهریزی میشوند برنامه نویسی کودکان باید این واقعیت را بشناسند که بچهها در حال حاضر در یک برنامه مدرسه رسمی شرکت میکنند و پاسخگو باشند. کارکنان اطمینان میدهند که تجربیات برنامهریزیشده برای فعالیتهای تفریحی و اجتماعی فوقدرسی کودکان فراهم میشود، و همچنین به آنها زمان استراحت قبل و بعد از روز مدرسه و در طول تعطیلات مدرسه میدهند.
کودکان تشویق می شوند تا در تصمیم گیری درباره تجارب برنامه ریزی شده شرکت کنند. در حالی که تمام زمینه های رشد کودکان مورد توجه قرار می گیرد، اغلب بر تفریح، اوقات فراغت و توسعه بیشتر مهارت های اجتماعی و زندگی تاکید می شود.
برای متن فیلم اینجا را کلیک کنیدخانواده ها چگونه می توانند از برنامه خدمات مطلع شوند؟ بهترین راه برای خانواده ها برای اطلاع از برنامه ای که برای فرزندشان در نظر گرفته شده است، صحبت با کارکنان در سرویس است.
برخی از سوالات مفیدی که خانواده ها می توانند بپرسند عبارتند از:چه فعالیت ها و تجربیاتی برای کودکان در خدمت ارائه می شود؟ آیا اینها نوشته شده است و اگر چنین است، آیا خانواده ها می توانند این طرح ها را ببینند؟
برنامه روزانه برای خانواده ها چگونه نمایش داده می شود؟کارکنان برنامه نویسی کودکان خدمات چگونه تصمیم می گیرند که چه فعالیت ها، مواد و تجربیاتی برای کودکان ارائه شود؟کارکنان چگونه متوجه می شوند که آیا کودکان از آنها سود می برند یا خیر؟از برنامه ارائه شده و لذت بردن از آن؟
چگونه خانواده ها می توانند در برنامه ریزی و ارزیابی برنامه های کودکان مشارکت داشته باشند؟
بسیاری از خدمات نحوه ساختار برنامه ها را برای خانواده ها در طول فرآیند ثبت نام و/یا جهت دهی توضیح می دهند. سایر سرویسها ممکن است این اطلاعات را در مراحل بعدی با خانوادهها به اشتراک بگذارند تا در ابتدا آنها را با اطلاعات بیش از حد غرق نکنند. با این حال، همه خانواده ها این حق را دارند که از کارکنان در مورد برنامه ای که برای فرزندشان در نظر گرفته شده است سوال کنند و همچنین باید اطلاعات در مورد یادگیری، رشد، دستاوردها و هر ایرانیان سایبر موضوعی که ممکن است شناسایی شود با خانواده ها به اشتراک گذاشته شود.
خانواده ها چگونه می توانند در برنامه ریزی برای فرزندشان مشارکت برنامه نویسی کودکان داشته باشند؟یک برنامه خوب اطلاعاتی از خانواده ها در مورد علایق و تجربیات فرزندشان خارج از خدمات را در بر می گیرد.برخی از راه هایی که خدمات ممکن است این اطلاعات را جستجو کنند عبارتند از:مکالمات روزانه با خانواده ها در شروع و/یا پایان روز.
جلسات رسمی با خانواده ها
کتاب های ارتباطی که برای خانواده ها و کارکنان برای تبادل اطلاعات در مورد کودک در خانه و در محل خدمت استفاده می شود (این کتاب ها بیشتر برای نوزادان و کودکان کوچکتر استفاده می شوند).
خاطرات روزانه یا فضاهایی روی اسناد برنامه که در آن خانواده ها می توانند ایده ها، پیشنهادات و اطلاعات خود را در مورد علایق و تجربیات فرزندشان بنویسند. اهداف مهم برنامه های پیش دبستانی کمک به کودکان در کسب مهارت های اجتماعی و مهارت های مرتبط با یادگیری است. اگرچه این برنامه ها برای همه کودکان مفید است، اما به ویژه برای کودکان در گروه های محروم اهمیت دارد و آنها را به سمت رشد سالم تر هدایت برنامه نویسی کودکان می کند و ابزارهای مورد نیاز را قبل از ورود به مدرسه در اختیار آنها قرار می دهد.
PDF ترکیبی موضوع کامل PDFسنتز به روز شده: مارس 2022 ویرایشگر موضوع:ادوارد ملهویش، دکترا، دانشگاه آکسفورد، بریتانیا موضوع تامین شده توسط:بنیاد خانواده مارگارت و والاس مک کین چقدر مهم است؟
برنامههای پیشدبستانی آموزش و مراقبت دوران کودکی را برای کودکان با زمینههای فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی مختلف در سالهای قبل از ورود آنها به کلاس 1 ارائه میکنند. تنظیمات معمولاً شامل مدارس، مهدکودکها، مراکز نگهداری از کودکان و خانههای خصوصی میشود. از اواسط قرن بیستم، برنامه های پیش دبستانی با توجه به درک اهمیت یادگیری در دوران کودکی که رشد مغز بسیار سریع است، به طور فزاینده ای گسترش یافته است.
یکی از کارکردهای مهم برنامه های پیش دبستانی کمک به کودکان برای کسب مهارت های مرتبط برنامه نویسی کودکان با یادگیری است، مانند توانایی بیان افکار، انطباق رفتارها با خواسته های موقعیتی، کنترل تکانشگری، نشان دادن کنجکاوی، متمرکز ماندن و توانمندی اجتماعی.
اجاره هتل آپارتمان فقط با 500 تومن